Ako funguje reklama na Facebooku?
Reklama na Facebooku prechádza veľkým vývojom. Tak, ako v uplynulých rokoch, aj teraz, v roku 2015, je čím ďalej tým viac zaujímavá pre firmy, aby získali viac fanúšikov a like-ov pre svoj fanpage a propagovali svoje produkty a služby. Každá firma, ktorá to s inzerciou myslí vážne, si už istú dobu uvedomuje, že Facebook už dávno nie je zadarmo. Tie časy sú preč, keď ste zverejnením príspevku rozprúdili zdarma divokú komunikáciu s vašimi fanúšikmi. Teraz je to platená reklama, ktorá je, keď sa správne nastaví, vysoko efektívna. Čo musíte vedieť o Facebook reklame, aby ste s ňou nemali problém, než sa do nej pustíte? Nasledujúce riadky Vám to prezradia.

Vytvorenie reklamy a ceny

Ak chcete inzerovať na Facebooku, navštívte stránku https://www.facebook.com/advertising ktorá vás podrobne povedie nastavením Vašej reklamy. Pre začiatok mali by ste vedieť niekoľko faktov a poznať základné pravidlá inzerovania.

Tip: Prepnite Facebook do českého jazyka a budete mať skoro celé prostredie preložené. V čase písania tohto článku, s používaním slovenského jazyka na Facebooku, bude veľa vecí na vašom reklamnom účte v angličtine.

Prvá vec, ktorá väčšinu ľudí zaujíma, je cenník Facebook reklamy. Aká je vlastne cena reklamy na Facebooku? Predtým, než sa pozrieme na ceny, musíte vedieť, aké modely platby Facebook ponúka? O základných obchodných modeloch Facebooku sme písali v našom článku z roku 2014. Prečítajte si ho.  

Aký cieľ si zvoliť s reklamou

Inzerciu môžete nastaviť podľa rôznych cieľov. Pre väčšinu firiem sú zaujímavé tieto možnosti:

  • Nasmerovať ľudí na váš web  - cieľom je získať čo najväčšiu návštevnosť na vaše web stránky
  • Zvýšiť počet konverzií - cieľom je získať čo najväčší počet konverzií
  • Propagovať príspevok - ak ste pridali príspevok na vašu fanpage, môžete ho propagovať. Túto propagáciu môžete nastaviť aj priamo na vašej fanpage
  • Propagovať stránku - cieľom je propagácia vašej fanpage stránky na Facebooku a získanie čo najväčšieho počtu fanúšikov

Ďalej môžete zacieliť zvýšenie počtu inštalácií vašej Facebook aplikácie, zvýšenie záujmu o vašu aplikáciu, zvýšenie návštevnosti na udalosť, ktorú ste vytvorili, vyššiu mieru využitia vašej ponuky, alebo zvýšenie počtu pozerania vášho videa. Ako vidíte, možnosti sú rozsiahle, využite z toho pre vás tie najvhodnejšie. Pre dosiahnutie vašich cieľov bude rozhodujúcim faktorom správne zacielenie ľudí, ktorým chcete vašu reklamu ukázať. Aké máte možnosti pri cielení?

Optimalizácia reklamy

Iste viete, že aj Facebook je ako každý iný PPC systém (systém, ktorý ponúka platbu za kliknutie - cena za klik). Treba vedieť aj to, že v rámci cenových modelov vám Facebook dokáže optimalizovať vašu reklamu podľa rôznych kritérií:

  • Optimalizácia pre kliknutie - získa vám čo najviac kliknutí za čo najlepšiu cenu
  • Optimalizácia na zobrazenie - zobrazí sa vaša reklama čo najväčšiemu počtu ľudí
  • Optimalizácia na denné unikátne zobrazenie - každý deň sa tomu istému človeku vaša reklama zobrazí jeden krát

Cenu reklamy môžete nechať buď na Facebook, alebo ju môžete nastaviť manuálne. Rozpočet a cenu reklamy si zvolíte vy. To znamená, že vy sa rozhodnete o tom, koľko ste ochotní dať za jedno kliknutie alebo za tisíc zobrazení. 

Ak pouvažujete, iste vás napadne, že cena za kliknutie je výhodnejšia. Určite vám príde na rozum aj to, že pri platbe za kliknutie budú zobrazenia bezplatné. A to je dobré. V niektorých prípadoch to však nemusí platiť. Ako dosiahnuť čo najmenšiu cenu a najväčší počet zobrazení a klikov? Dá sa to vôbec? 

Isteže. Facebook vás odmení nízkymi cenami, ak zaujímavú reklamu vhodne zacielite. Určite sa teraz pýtate, ako dosiahnuť vhodné zacielenie? Ako vytvoriť zaujímavú reklamu? Odpovede na tieto otázky dostanete nabudúce v druhej časti článku reklamy na Facebook. Ak však máte skúsenosti s Facebook reklamou, poraďte aj vy ostatným a napíšte ich do komentárov nižšie.

Ďalšie čítanie: