Platné od 01. jún 2024

Článok I.

Úvodné ustanovenia

  1. Objednávateľ je právnickou alebo fyzickou osobou - podnikateľom zamýšľajúcou zabezpečiť svoju webovú stránku technickou aktualizáciou redakčného systému. Zhotoviteľom je obchodná spoločnosť Lemonweb s.r.o., so sídlom č. 333, 925 01 Matúškovo, IČO: 46 424 849, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trnava, odd.: Sro, vo vložke č.: 28392/T. Zhotoviteľ prehlasuje, že je obchodnou spoločnosťou zaoberajúcou sa okrem iného aj vyhotovovaním a úpravou webových stránok. Na základe toho medzi sebou Objednávateľ a Zhotoviteľ uzavreli túto Zmluvu v zmysle § 536 a nasl. Obchodného zákonníka (ďalej len ako „Zmluva“).
  2. Účelom tejto Zmluvy je úprava vzájomných práv a povinností zmluvných strán pri odplatnom plnení predmetu Zmluvy v lehotách a za finančných podmienok v nej stanovených.

Článok II.

Predmet zmluvy

  1. Predmetom tejto Zmluvy je poskytnutie servisných prác pre redakčný systém (ďalej len „Dielo“) a to:
    • Aktualizácia redakčného systému Drupal 10, alebo Drupal 7
    • Aktualizácia doplnkových modulov redakčného systému Drupal 10, alebo Drupal 7
  2. Servisné práce sú periodické a vykonávajú sa raz ročne.

Článok III.

Čas vyhotovenia Diela

  1. Zmluvné strany sa dohodli, že Zhotoviteľ vyhotoví Dielo pre Objednávateľa podľa časového harmonogramu a to raz ročne, do konca nasledovného mesiaca po úhrade ceny za dielo v zmysle článku IV Zmluvy.
  2. Zhotoviteľ sa zaväzuje priebežne informovať Objednávateľa o stave prác na Diele, kedykoľvek o to Objednávateľ požiada, a to do 3 dní od obdržania takejto požiadavky zo strany Objednávateľa.

Článok IV.

Cena za Dielo

  1. Cena za dielo, a teda poskytnutie servisu je definovaná v samostatnej cenovej ponuke, ktorá je neoddeliteľnou súčasťou tejto Zmluvy. Objednávateľ sa zaväzuje uhradiť dojednanú cenu na základe vystavenej zálohovej faktúry so splatnosťou do 14 dní od jej doručenia.
  2. Cenu za poskytnutie servisu v zmysle tejto Zmluvy Objednávateľ uhrádza raz ročne a to pred vykonaním diela v zmysle cenovej ponuky, ktorá tvorí neoddeliteľnú súčasť Zmluvy.
  3. Cena za vykonanie Diela môže zahŕňať aj osobné konzultácie nevyhnutné na riadne vykonanie Diela. Ak sa však konzultácia uskutoční mimo mesta Galanta, Objednávateľ sa zaväzuje uhradiť Zhotoviteľovi dohodnuté cestovné náklady v sume 0,33 EUR bez DPH za 1 km cesty, pričom dĺžka cesty sa účtuje z Galanty na dohodnuté miesto aj späť. Cestovné náklady sa Objednávateľ zaväzuje uhradiť na základe vystavenej zálohovej faktúry so splatnosťou do 14 dní od jej doručenia.
  4. Po úhrade zálohovej faktúry bude vystavená a doručená vyúčtovacia faktúra.

Článok V.

Prevzatie Diela a nadobudnutie vlastníckeho práva k Dielu

  1. Po úspešnom vyhotovení Diela je objednávateľ informovaný formou e-mailu. Spolu s informáciou o vyhotovení je priložený protokol o aktuálnom stave redakčného systému. Nadobudnutie vlastníckeho práva k Dielu nastáva v okamihu jeho prevzatia objednávateľom.

Článok VI.

Práva a povinnosti Zmluvných strán

  1. Zhotoviteľ sa zaväzuje vykonať Dielo riadne a včas, podľa pokynov Objednávateľa a v súlade so Zmluvou a jej prílohami.
  2. Zmluvné strany sa dohodli, že pri vykonaní Diela si poskytnú navzájom všetku potrebnú súčinnosť, ktorá sa od nich vyžaduje pre naplnenie predmetu a účelu tejto Zmluvy.
  3. Zhotoviteľ je povinný vyhotoviť Dielo v súlade s odporúčaniami na https://www.drupal.org/docs/updating-drupal a odovzdať ho Objednávateľovi v súlade so Zmluvou tak, aby ho mohol Objednávateľ využívať neobmedzene na účel, na ktorý sa Dielo vyhotovuje
  4. Zhotoviteľ je povinný informovať Objednávateľa priebežne o stave vykonaných prác na Diele podľa bodu 2 Článku III tejto Zmluvy a tiež informovať ho o každej zmene alebo prekážke, ktorá má alebo môže mať vplyv na realizáciu predmetu tejto Zmluvy podľa Článku II. tejto Zmluvy.
  5. Zhotoviteľ bude pri plnení predmetu Zmluvy postupovať s odbornou starostlivosťou. Zaväzuje sa dodržiavať všeobecne záväzné právne predpisy, autorské práva, technické normy a podmienky Zmluvy a jej príloh. Zhotoviteľ sa bude riadiť východiskovými podkladmi Objednávateľa, pokynmi Objednávateľa a dohodami oprávnených a kontaktných osôb Zmluvných strán.
  6. Zhotoviteľ je povinný pri realizácii predmetu Zmluvy použiť technológiu OpenSource CMS Drupal, ktoré sú voľne stiahnuteľné na webovej adrese www.drupal.org.
  7. Objednávateľ je povinný riadne a včas za vykonané Dielo zaplatiť Zhotoviteľovi dohodnutú cenu. V prípade ak je Objednávateľ v omeškaní so zaplatením faktúry, Zhotoviteľ zašle Objednávateľovi prostredníctvom e-mailu upomienku s dodatočnou lehotou na zaplatenie. Ak nedôjde k uhradeniu faktúry v tejto dodatočnej lehote, Zhotoviteľ je oprávnený odstúpiť od Zmluvy.

Článok VII.

Autorské a iné práva duševného vlastníctva k Dielu

  1. Zhotoviteľ prehlasuje, že v zmysle príslušných ustanovení Autorského zákona a ostatných príslušných právnych predpisov, získal na svoje náklady a zodpovednosť od všetkých autorov ako aj ostatných osôb, ktoré sa na vykonaní Diela podieľali, ako aj od všetkých nositeľov práv súvisiacich s autorským právom v akejkoľvek súvislosti s Dielom podľa Zmluvy, povolenie a časovo a územne neobmedzený súhlas k použitiu Diela a jeho jednotlivých častí, ktoré sú jeho súčasťou a to tak, aby Objednávateľ mohol Dielo alebo jeho časti neobmedzene a nerušene užívať a využívať pre svoje potreby a pre svoj účel.
  2. Zhotoviteľ súhlasí s tým, že prípadnou správou alebo opravou Diela môže byť poverená osoba odlišná od Zhotoviteľa. V takom prípade však zaniká Objednávateľovi právo na poskytnutie bezplatného odstránenia vád, vzniknutých počas záručnej doby.
  3. Zhotoviteľ súhlasí s tým, že Objednávateľ môže kedykoľvek, bez predchádzajúceho súhlasu Zhotoviteľa, vykonávať zmeny a aktualizácie údajov Diela v rozsahu tejto Zmluvy. V takom prípade však zaniká Objednávateľovi právo na poskytnutie bezplatné odstránenie vád, vzniknutých počas záručnej doby.
  4. Zmluvné strany sa dohodli, že v prípade zániku Objednávateľa je dielo oprávnený požívať niektorý z právnych nástupcov Objednávateľa, podľa rozhodnutia Objednávateľa a to aj bez predchádzajúceho súhlasu Zhotoviteľa.
  5. Objednávateľ berie na vedomie a súhlasí s tým, že Zhotoviteľ môže poveriť vykonaním Diela inú osobu.

Článok VII.

Trvanie a zánik Zmluvy

  1. Zmluva sa uzatvára na dobu neurčitú, pokiaľ sa zmluvné strany výslovne nedohodli inak.
  2. Zmluva zaniká:
    a) písomnou dohodou zmluvných strán,
    b) odstúpením od Zmluvy,
    c) zánikom alebo smrťou Zhotoviteľa alebo Objednávateľa bez právneho nástupcu,
    d) výpoveďou ktorejkoľvek zo Zmluvných strán s výpovednou lehotou 2 mesiace, ktorá začína plynúť prvého dňa nasledujúceho mesiaca po doručení výpovede.
  3. Objednávateľ môže odstúpiť od Zmluvy v prípade:
    a) zmien zmluvných podmienok alebo jej príloh, či VOP počas trvania Zmluvy, s ktorými Objednávateľ nesúhlasí, a to najneskôr do 1 mesiaca odo dňa oznámenia o zmene zmluvných podmienok alebo jej príloh, či  VOP;
    b) ak Zhotoviteľ opakovane ani po reklamácii nevykoná Dielo podľa Zmluvy alebo Dielo opakovane vykoná s podstatnými vadami; pričom za podstatnú vadu sa považuje taká vada, ktorá bráni využívaniu Diela po čas dlhší ako 14 dní;
    c) ak Zhotoviteľ opakovane neodstráni reklamovanú závadu Diela v určenom čase;
    d) ak sa Zhotoviteľ dostane do omeškania s odovzdaním Diela a Dielo neodovzdá ani v dodatočnej lehote, ktorú mu Objednávateľ na jeho odovzdanie poskytol.
  4. Zhotoviteľ môže odstúpiť od Zmluvy v prípade, že:
    a) sa identifikačné údaje uvedené Objednávateľom v Zmluve alebo Objednávke ukážu byť nepravdivé; za uvedenie nepravdivých údajov sa nepovažuje, ak Objednávateľ opomenie oznámiť zmenu údajov Zhotoviteľovi;
    b) Objednávateľ je insolventný, najmä ak je na jeho majetok podaný návrh na vyhlásenie konkurzu, bol zamietnutý konkurz pre nedostatok majetku, ak bola na Objednávateľa uvalená nútená správa podľa osobitných predpisov alebo ak Objednávateľ vstúpil do likvidácie;
    c) Objednávateľ porušil opakovane alebo závažným spôsobom svoju povinnosť podľa tejto Zmluvy;
    d) Objednávateľ neuhradí cenu Diela ani v dodatočnej lehote, ktorú mu Zhotoviteľ na jej úhradu poskytol.
  5. Odstúpenie od Zmluvy je účinné dňom doručenia písomného oznámenia o odstúpení od Zmluvy jednej zo zmluvných strán druhej zmluvnej strane alebo doručenia oznámenie o odstúpení iným preukázateľným spôsobom (napr. e-mail).
  6. Fikcia doručenia. Za účinné doručenie odstúpenia od Zmluvy, ako aj výpovede Zmluvy sa považuje aj odmietnutie ich prevzatia zmluvnou stranou, ktorej je písomnosť určená, ako aj neúspešné doručenie výpovede alebo odstúpenia od Zmluvy na adresu zmluvnej strany uvedenú v Zmluve alebo oznámenú druhej zmluvnej strane spôsobom uvedeným v tejto Zmluve, alebo nevyzdvihnutie si zásielky na pošte v ustanovených odberných lehotách. Za doručenie e-mailovej správy sa považuje aj prijatie potvrdenia o zobrazení na počítači druhej zmluvnej strany. V prípade pochybností o doručení prostredníctvom e-mailu sa za riadne doručenie považuje odoslanie na poslednú známu e-mailovú adresu zmluvnej strany, uvedenú v Zmluve (Objednávke).

Článok IX.

Záručná doba – Zodpovednosť za vady

  1. Zhotoviteľ zodpovedá za to, že Dielo bude zhotovené podľa podmienok Zmluvy a že počas záručnej doby bude mať vlastnosti dohodnuté v tejto Zmluve.
  2. Zhotoviteľ zodpovedá za vady, ktoré vznikli nesprávnou implementáciou Diela v čase jeho odovzdania Objednávateľovi.
  3. Zhotoviteľ nezodpovedá za skryté vady spôsobené tretími stranami, ktoré nesúvisia s vykonaním diela, a ktoré môžu obsahovať inštalovaný systém a doplnkové moduly Open Source redakčného systému Drupal.
  4. Zhotoviteľ nezodpovedá za vady, ktoré sú spôsobené zmenou technických parametrov poskytovateľov iných internetových služieb (najmä webhosting, doménové meno, iné internetové služby), a tiež ktoré sú spôsobené vplyvom hackerských útokov na webstránku.
  5. Záručná doba je 12 mesiacov a začína plynúť odo dňa odovzdania diela Objednávateľovi.
  6. Zmluvné strany sa dohodli pre prípad vady Diela, že počas záručnej doby má Objednávateľ právo požadovať a Zhotoviteľ povinnosť bezplatne odstrániť vady.
  7. Nárok na bezplatné odstránenie vád zaniká, ak Objednávateľ poverí správou alebo opravou diela osobu odlišnú od Zhotoviteľa resp. ak Objednávateľ vykoná zmeny a aktualizácie údajov diela bez predchádzajúceho súhlasu Zhotoviteľa.
  8. Objednávateľ sa zaväzuje, že prípadnú reklamáciu vady Diela uplatní bezodkladne po jej zistení písomnou formou alebo vo forme elektronickej pošty (e-mailu) adresovanou kontaktnej osobe podľa Zmluvy.

Článok X.

Reklamácia

  1. Objednávateľ je oprávnený podať reklamáciu:
    a) na správnosť faktúry v prípade, ak má dôvodné podozrenie, že Zhotoviteľ nevystavil faktúru za Dielo v súlade so Zmluvou a dohodnutou cenou,
    b) týkajúcu sa kvality funkčnosti zhotoveného Diela.
  2. Objednávateľ musí uplatniť reklamáciu v 30-dňovej lehote odo dňa, kedy nastala skutočnosť odôvodňujúca reklamáciu, inak právo zaniká.
  3. Reklamáciu musí Objednávateľ uplatniť
    a) e-mailom na e-mailovej adrese Zhotoviteľa,
    alebo
    b) písomne na adrese Zhotoviteľa. (Konkrétne kontaktné údaje Zhotoviteľa sú uverejnené v záhlaví tejto Zmluvy, na jeho webovej stránke alebo na faktúre).
  4. V reklamácii musí Objednávateľ uviesť svoje identifikačné údaje a jasne opísať čoho sa  reklamácia týka s časovým vymedzením, kedy podľa Objednávateľa došlo k obmedzeniu kvality zhotoveného Diela. V prípade reklamácie správnosti úhrady za zhotovené Dielo musí Objednávateľ uviesť číslo faktúry a fakturačné obdobie, ktorého sa reklamácia týka.
  5. Uplatnenie reklamácie na prešetrenie správnosti výšky úhrady faktúry nemá odkladný účinok na zaplatenie úhrady, t.j. nezbavuje Objednávateľa povinnosti uhradiť faktúru do dňa jej splatnosti uvedenej na faktúre.
  6. V prípade kladného vybavenia reklamácie faktúry Zhotoviteľ zúčtuje oprávnene reklamovanú cenu za Dielo v najbližšom zúčtovacom období, prípadne obdobiach až do zaplatenia celej oprávnene reklamovanej ceny Diela.
  7. Nárok na priznanie zodpovednosti za vady zaniká, ak zníženie kvality Diela spôsobili
    a) okolnosti vylučujúce jeho zodpovednosť,
    b) neodborné alebo neoprávnené zásahy Objednávateľa do Diela alebo inými tretími osobami, ktorým Objednávateľ umožnil vedome alebo nevedome, a to aj svojim nedbanlivostným konaním, takýto zásah.

Článok XI.

Komunikácia medzi zmluvnými stranami

  1. Komunikáciu medzi zmluvnými stranami prebieha v predovšetkým v elektronickej forme prostredníctvom e-mailov Objednávateľa a Zhotoviteľa  (objednávky, žiadosti o zmeny, potvrdenie platby, zasielanie zálohových faktúr a podobne), písomne alebo ústne. Kontaktná e-mailová adresa musí byť funkčná a pravidelne kontrolovaná.
  2. Oznámenia týkajúce sa skutočností, na základe ktorých bude niektorá zo zmluvných strán uplatňovať akékoľvek právne nároky, musia byť urobené spôsobom ustanoveným v tejto Zmluve a preukázateľne oznámené alebo doručené druhej zmluvnej strane písomne.
  3. Bežné informatívne oznámenia je možné druhej zmluvnej strane oznámiť aj ústne alebo telefonicky.

Článok XII.

Záverečné ustanovenia

  1. Práva a povinnosti Objednávateľa a Zhotoviteľa sa riadia touto Zmluvou, jej prílohami a VOP Zhotoviteľa.
  2. Táto zmluva nadobúda platnosť a účinnosť dňom ich uverejnenia na internetovej stránke Zhotoviteľa.
  3. Meniť alebo dopĺňať obsah Zmluvy je možné len formou písomných dodatkov, ktoré budú platné až po odsúhlasení oboma zmluvnými stranami.
  4. Neplatnosť alebo nevykonateľnosť ktoréhokoľvek ustanovenia tejto Zmluvy nemá za následok neplatnosť alebo nevykonateľnosť jej ostatných ustanovení.
  5. V prípade, že zmluvné dojednania medzi zmluvnými stranami uvedené v Zmluve (Objednávke) sú v rozpore s ustanoveniami VOP, platia ustanovenia Zmluvy pred ustanoveniami VOP.
  6. Táto zmluva bola vyhotovená slobodne a vážne v súlade s voľou oboch zmluvných strán, na znak čoho zmluvu tieto podpisujú.