SEO faktory hodnotiaceho algoritmu Google znázorneným koláčovým grafom a rozdelním hlavných skupín
Kľúčové SEO faktory, sa používajú na hodnotenie webov u ktorých existuje priame potvrdenie od Google alebo od niekoho, kto zastupuje spoločnosť Google. Ohľaduplnosť na tieto faktory môže výrazne zlepšiť návštevnosť vašej webovej stránky a jej hodnotenie vo výsledkoch vyhľadávania.

Google algoritmus je robustný a komplikovaný. Podľa odhadov obsahuje viac než 200 faktorov na hodnotenie webových stránok na základe ktorých, sa výsledky vyhľadávania zoraďujú tak, aby človek, ktorý vyhľadáva, dostal čo najkvalitnejší výsledok. Na základe skúseností SEO expertov sa tieto faktory rozdeľujú do nasledovných skupín:

  • 20% - 23% angažovanosť používateľov - Spoločnosť Google prostredníctvom prehliadača Chrome meria, ako používatelia interagujú s vašou stránkou, vrátane miery odchodov, času stráveného na stránke a počtu stránok na jednu návštevu. Vysoká angažovanosť znamená lepšiu používateľskú skúsenosť a môže pozitívne ovplyvniť SEO
  • 18% - 21% obsah webového sídla - Kvalitný, relevantný a originálny obsah, ktorý je optimalizovaný pre kľúčové slová a prináša hodnotu pre používateľov. Zahŕňa aj multimediálny obsah ako obrázky a videá.
  • 18% - 21% spätné odkazy (mimo webu) - Odkazy z iných webových stránok na váš web, ktoré zvyšujú jeho autoritu a dôveryhodnosť v očiach vyhľadávačov. Kvalitné spätné odkazy sú kľúčové pre dobré hodnotenie.
  • 12% - 15% infraštruktúra webového sídla - Zahŕňa mobil first pohľad na web, HTTPS, hosting, serverovú rýchlosť a dostupnosť, ktoré priamo ovplyvňujú rýchlosť načítania stránky a jej stabilitu.
  • 10% - 13% lokálne faktory (mimo webu) - Týkajú sa optimalizácie pre miestne, lokálne vyhľadávanie, ako sú zápisy v Google My Business, lokálne odkazy a recenzie, ktoré zvyšujú viditeľnosť pre lokálne publikum.
  • 7% - 10% technické aspekty webu - Týkajú sa technickej optimalizácie, ako je správne používanie HTML, CSS, JavaScriptu, správna konfigurácia súborov, URL adries, interné linky na webe
  • 2% - 5% sociálne faktory (mimo webu)  - Zahŕňajú interakcie a signály zdieľané na sociálnych sieťach, ako sú lajky, zdieľania a komentáre, ktoré môžu nepriamo ovplyvniť SEO tým, že zvyšujú návštevnosť a angažovanosť.

V tomto článku sa zameriavame na tie SEO faktory z uvedených skupín, ktoré sú potvrdené zo strany Google alebo od niekoho, kto zastupuje spoločnosť Google, aby sme vám poskytli overené a účinné odporúčania pre zlepšenie hodnotenia vašej webovej stránky.

Uvádzané SEO faktory sú zoradené podľa abecedy. Ich poradie neodráža ich objektívnu prioritu alebo vplyv na lepšie hodnotenie webovej stránky. Každý z týchto faktorov je dôležitý a ich efektivita sa môže líšiť v závislosti od konkrétneho kontextu a cieľov webovej stránky. Preto je dôležité pristupovať k optimalizácii komplexne a prispôsobiť stratégiu individuálnym potrebám a podmienkam.

1. Alt text

Alt text je atribút, ktorý môžete priradiť obrázkom na webových stránkach a ktorý ich opisuje. Predovšetkým funkcia prístupnosti, čítačky obrazovky dokážu prečítať alt text, takže používatelia so zrakovým postihnutím s postihnutím porozumieť:

  • že je obrázok prítomný
  • čo obrázok zobrazuje

Podľa osvedčených postupov prístupnosti by mal alt text jasne opisovať, čo presne obrázok zobrazuje. Algoritmy spoločnosti Google používajú alt text, aby pomohli porozumieť obrázkom a zaradiť ich do výsledkov. To čo sa zobrazuje na obrázku však dokážu aj veľmi presne strojovo „prečítať“. To platí aj na texty, ktoré sa nachádzajú na obrázku. Preto dbajte aj na správnosť textov na samotných obrázkoch. Treba si pritom uvedomiť, že výsledky sa nedostavia, ak sa pokúsite príliš optimalizovať obrázky pomocou kľúčových slov.

2. Anchor text

Anchor text, čiže text kotvy označuje viditeľný text hypertextového odkazu, na ktorý možno kliknúť (zvyčajne modrý a podčiarknutý). Je to tiež text, ktorý používateľom nahlas predčítajú čítačky obrazovky. V ideálnom prípade by mal opisovať cieľovú stránku a mal by byť zrozumiteľný bez kontextu ostatného textu okolo neho. Pomáha to používateľom, najmä tým, ktorí používajú čítačky obrazovky, pochopiť, čo majú očakávať, keď kliknú na daný odkaz.

Text kotvy je faktorom hodnotenia už dlho; jeho vplyv však bol v priebehu rokov znížil, aby sa riešil spam s presnou zhodou kľúčových slov, ktorého cieľom je manipulovať s algoritmami.

Algoritmy spoločnosti Google používajú text kotvy, ktorý im pomáha pochopiť vzťahy medzi stránkami a zobrazovať ich pre relevantné dotazy, ale spoliehať sa na kľúčové slová už nie je rýchlym spôsobom, ako zvýšiť hodnotenie. Je lepšie zamerať sa na poskytovanie dobrého používateľského zážitku a opisu skutočného vzťahu medzi stránkami

3. Core Web Vitals (CWV)

Core Web Vitals (CWV) je súbor technických meraní, ktoré slúžia na hodnotenie používateľského zážitku a technickej použiteľnosti stránky. Hlavné skupiny Core Web Vitals sú:

  • Largest Contentful Paint (LCP): je metrika používaná na meranie výkonu načítania webových stránok, konkrétne na posúdenie, ako rýchlo sa načíta najväčší viditeľný obsah na stránke.
  • First Input Delay (FID): Meria dobu odozvy stránky na prvú užívateľskú interakciu, ako je kliknutie alebo dotyk. Ideálna hodnota je ≤ 100 milisekúnd.
  • Cumulative Layout Shift (CLS): je metrika, ktorá meria vizuálnu stabilitu webovej stránky tým, že hodnotí neočakávané posuny rozloženia obsahu počas načítania. Vysoké hodnoty CLS naznačujú, že prvky stránky sa pohybujú, čo môže negatívne ovplyvniť používateľskú skúsenosť. Pre dobrú používateľskú skúsenosť by hodnota CLS mala byť nízka, ideálne menej ako 0,1.

Tieto metriky sú dôležité pre zabezpečenie pozitívnej používateľskej skúsenosti a majú vplyv na hodnotenie stránky vo výsledkoch vyhľadávania Google. Optimalizácia podľa Core Web Vitals môže viesť k lepšiemu hodnoteniu, vyššej návštevnosti a spokojnejším návštevníkom.

4. Čerstvý obsah

Čerstvý obsah zohráva kľúčovú úlohu v hodnotiacom systéme spoločnosti Google pre určité druhy vyhľadávania. Ak si to vyhľadávacia požiadavka vyžaduje, aktuálny a relevantný obsah môže pozitívne ovplyvniť vaše umiestnenie vo vyhľadávaní.

Algoritmus Google „Query Deserves Freshness“ (QDF) určuje, kedy je vyhľadávacia požiadavka považovaná za „horúcu“. Algoritmus QDF je navrhnutý tak, aby pochopil, kedy používateľ hľadá aktuálne informácie. Vzťahuje sa na špecifické vyhľadávacie dotazy, napríklad na nedávne udalosti, pravidelne sa opakujúce udalosti alebo obsah, ktorý sa často aktualizuje.

Je dôležité poznamenať, že to neznamená, že by ste sa mali začať snažiť získať pozície tým, že budete aktualizovať všetok svoj obsah s dátumami. To vám nepomôže a dá sa to veľmi jednoducho prekuknúť. Zmenou dátumu aktualizácie by mal prísť aj aktualizácia obsahu, ktorý je čerstvejší, kvalitnejší a ešte viac relevantnejší k vyhľadávaciemu dopytu a hlavne zámeru vyhľadávania.

5. História domény

História domény je dôležitá najmä pre spoločnosť Google. Spôsob, akým bola doména predtým môže mať vplyv na to, ako Google zaobchádza s dnešnými webovými stránkami. Matt Cutts zo spoločnosti Google odporúča, že ak kupujete existujúcu doménu, pred kúpou dôkladne preskúmajte jej históriu. Posledná vec, ktorú chcete, je skončiť s doménou s históriou spamu alebo ešte horšou, nevyriešenými manuálnymi opatreniami.

6. História vyhľadávania používateľa

Hoci sa zdá, že vplyv je malý, história vyhľadávania je potvrdeným faktorom hodnotenia. Prostredníctvom prehliadača Chrome, spoločnosť Google využíva všetky signály, ktoré môže použiť na analýzu zámeru, ktorý sa skrýva za dopytom, a na zobrazenie výsledkov, ktoré mu najlepšie zodpovedajú. História vyhľadávania a iné webové aktivity môžu poskytnúť vodítka a s istotou vieme, že Google ich používa pri zaraďovaní do vyhľadávania.

7. HTML nadpis H1

Značky H1 boli v minulosti mimoriadne silným faktorom hodnotenia. V tých časoch správna kombinácia presne zodpovedajúcich kľúčových slov v značkách H1 mohla rýchlo posunúť obsah na vrchol rebríčka vyhľadávania.

Od aktualizácie algoritmu spoločnosti Google s názvom Panda, v roku 2011 to už neplatí. Značky H1 sú stále faktormi hodnotenia, ale spôsob, akým algoritmy chápu obsah, sa zmenil. Dokážu vyhodnotiť kontext, stopy o kvalite a používateľskom zážitku a ako spolu súvisia slová a entity.

Pokiaľ ide o faktory hodnotenia v obsahu, algoritmy Google uprednostňujú to, ako sa podporujú, kontextualizujú a organizujú obsah na stránke. Slová, ktoré používate v H1 sú dôležité, ale len vtedy, ak poskytujú dobrý používateľský zážitok pri podpore vysokokvalitného obsahu.

8. HTML nadpisy H2 až H6

Značky nadpisov HTML sú číslované nadpisy, ktoré môžete použiť na usporiadanie vizuálne zobrazenie obsahu na stránke. Zároveň posielajú spoločnosti Google informácie o vašom obsahu a o tom, ako je usporiadaný. Existujú tri kľúčové dôvody, prečo ich používať:

  • Pomôcť používateľom a vyhľadávačom pochopiť štruktúru stránky a aký obsah sa kde zobrazuje.
  • Pomôcť asistenčnej technológii interpretovať stránky z hľadiska prístupnosti.
  • Pomôcť používateľom navigovať k informáciám, ktoré potrebujú.

Zdá sa, že Google neprikladá veľký význam skutočnému číslovaniu a poradie značiek. Dodržiavanie logického poradia je však osvedčeným postupom použiteľnosti. Podobne ako pri iných faktoroch v obsahu, ich účinnosť závisí od toho, ako ich používate ako ich použijete. Pri podpore kvalitného obsahu sú mimoriadne užitočné. Ale majte na pamäti. Ich priamy vplyv je trochu znížený, aby sa zabránilo spamu. Pridanie množstva presne zodpovedajúcich kľúčových slov do značiek nadpisov nie je rýchly trik na získanie pozície.

9. HTML Zoznamy

Pomocou HTML môžete v obsahu vytvárať zoznamy s odrážkami a číslované zoznamy. Niektoré prvky značkovania HTML, ako sú značky nadpisu a hlavičky, majú absolútny vplyv na hodnotenie. Neexistuje však veľa dôkazov o tom, že by existencia zoznamov HTML sama o sebe mohla posunúť pozíciu.

Používanie zoznamov je užitočný spôsob organizácie informácií. Keď je váš obsah užitočný, môžete má väčšiu šancu na umiestnenie. Za týchto okolností môžu zoznamy podobné značkám zvýšiť pravdepodobnosť, že spoločnosť Google zaradí váš obsah do bohatého výňatku. Keď používate zoznamy na usporiadanie vysokokvalitného obsahu v prospech publikum, môžete byť veľmi dobre odmenení. Ale budete odmenení za dobré organizáciu a kvalitné informácie, nie za používanie zoznamov.

10. HTTPS

HTTPS je zabezpečený, šifrovaný protokol prenosu údajov medzi webovým serverom a prehliadačmi. V roku 2023 spoločnosť Google aktualizovala svoju dokumentáciu. HTTPS sa v nej výslovne neuvádza, ale bezpečnosť je začlenená do zážitku zo stránky.  To však neznamená, že by ste mali ignorovať protokol HTTPS, pretože stále je to signál používaný pri hodnotení. Google však chce, aby ste naň mysleli inak.

Ako samostatný faktor hodnotenia pravdepodobne až už nie je, pretože je to norma. Nepoužívanie protokolu HTTPS, keď vaša stránka spracováva súkromné údaje alebo transakcie, spôsobuje problémy s dôverou a bezpečnosťou. Preto HTTPS je faktor hodnotenia v tom zmysle, že jeho nepoužívanie môže spôsobiť vážne problémy. Ak však hľadáte „výhodu“ v hodnotení, HTTPS je štandardná vec, jedine s nim sa nikam nepohnete.

11. Interné odkazy

Spoločnosť Google pripisuje interným odkazom váhu a používa ich na určenie toho, ktoré stránky sú na vašej webovej lokalite najdôležitejšie. Tiež zdôrazňuje, že efektívne interné prepojenie zlepšuje používateľský zážitok a pomáha prehľadávačom lepšie porozumieť webovej lokalite. Tu sú niektoré z nich osvedčené postupy vnútorného prepojenia:

  • Sprístupnite všetky dôležité stránky vyhľadávačom
  • Používajte drobečkovú navigáciu.
  • Urobte interné prepojenia súčasťou prirodzene plynúcej hierarchie.
  • Dbajte na to, aby texty kotiev boli stručné a relevantné pre cieľovú stránku.

Vnútorné prepojenia sú rozhodujúcim faktorom hodnotenia a poskytujú vašej lokalite významnú hodnotu.

12. Jazyk

Ako faktor hodnotenia, jazyk zohráva úlohu pri zviditeľňovaní výsledkov vyhľadávania pre používateľov, ktorí majú špecifický jazyk a preferencie týkajúce sa polohy. Ak si ako používateľ nastavíte maďarčinu ako preferovaný jazyk a Slovensko ako lokalitu, spoločnosť Google bude tieto preferencie zohľadňovať pri poskytovaní výsledkov.

Vyhľadávače dokážu zistiť jazyk použitý v obsahu, aby sa uistili, že je používateľom poskytovali najrelevantnejšie výsledky. Spoločný jazyk s používateľom je kľúčom k zodpovedaniu jeho dopytu a spoločnosť Google si uvedomuje význam jazykových preferencií pri poskytovaní výsledkov vyhľadávania.

Je dôležité mať na pamäti, že spoločnosť Google vychádza z akýchkoľvek preferencií pri zaraďovaní jazyku na základe svojich algoritmov, nie na základe informácií, ktoré mu poskytnete, ako napríklad používanie regionálnych alebo jazykových subdomén alebo značiek HTML.

13. Kvalitné spätné odkazy

Spätné odkazy sú odkazy z iných webových stránok na vašu stránku. Kvalitné a relevantné spätné odkazy môžu významne zvýšiť dôveryhodnosť a autoritu vašej stránky. Zamerajte sa na:

  • Relevanciu: Odkazy z tematicky príbuzných stránok.
  • Autoritu: Odkazy z vysoko autoritatívnych stránok.
  • Prirodzenosť: Vyhýbajte sa spamovým a nekvalitným odkazom.

Celkové množstvo prichádzajúcich odkazov je irelevantné pre poradie vo vyhľadávaní, pretože sa dá ľahko zmanipulovať. Google sa namiesto toho zameriava na relevantné a kvalitné odkazy. Algoritmy hodnotia kontext odkazov a vzájomnú relevantnosť dvoch stránok. Na stránke hodnotia text kotvy a text okolo odkazu. V súčasnosti sú algoritmy veľmi dobré pri rozhodovaní o tom, ktoré odkazy sú relevantné a a ktoré nie sú relevantné a užitočné.

Získanie veľkého počtu odkazov nízkej kvality alebo nízkej relevantnosti teda nemusí byť faktorom hodnotenia. Je pravdepodobné, že tieto typy odkazov budú jednoducho ignorované. Nemusia byť škodia, ale ani nepomáhajú.

Kontextovo relevantné odkazy z renomovaných webových lokalít s vynikajúcim obsahom, však môžu výrazne zlepšiť umiestnenie. Už je to dávno, čo Google svoje algoritmy po prvýkrát modelovala na základe akademických modelov odkazovania, ktoré odkazy počítajú ako „hlasy“. Dkutočné výpočty sú v súčasnosti oveľa zložitejšie. Ale cez všetko sa kvalitný odkaz stále počíta ako silný hlas. Budovanie odkazov bude pravdepodobne vždy patriť medzi činnosti SEO s vysokým vplyvom.

14. Kvalitný obsah

Obsah je kráľom SEO. Kvalitný, relevantný a dobre napísaný obsah nielen priťahuje návštevníkov, ale aj udržiava ich záujem. Pri tvorbe obsahu je dôležité:

  • Originalita: Vytvárajte unikátny obsah, ktorý prináša hodnotu.
  • Relevancia: Obsah by mal byť relevantný pre vašu cieľovú skupinu.
  • Kľúčové slová: Používajte kľúčové slová prirodzene a kontextovo.

15. Nadmerné používanie kľúčových slov – negatívny faktor

Google kladie dôraz na užitočný obsah, a to znamená písať tak, aby to bolo prirodzené a pre používateľa maximálne užitočné. Namiesto toho, aby ste používali stále tie isté kľúčové slová s cieľom získať si priazeň spoločnosti Google pozornosť, používajte pri opise pojmov synonymá a iné slovné spojenia, aby ste váš text plynul prirodzene. Algoritmy Google sú dostatočne pokročilé na to, aby rozpoznali variácie, synonymá, kontext a to, ako frázy navzájom súvisia.

Tie najextrémnejšie príklady napĺňania kľúčových slov vám pripomenú staré dobré časy: dlhé zoznamy kľúčových slov skryté na stránkach alebo strčené pod obsah, nezmyselné písanie s cieľom nahnať sladkú šťavu z presnej zhody kľúčových slov. Dnes je preplnenie kľúčovými slovami skutočne negatívnym faktorom hodnotenia. Ak to bude robiť dokonca prehnane, môžete sa dočkať manuálnej akcie. Na čo by ste sa mali zamerať:

  • Nepoužívajte kľúčové slová nadmerne na stránke a neopakujte ich
  • Používajte rôzne synonyma, iné slovné spojenia
  • Snažte sa o prirodzené znenie textu
  • Prečítajte si váš text nahlas a urobte si hodnotenia prirodzenosti

16. Obsah generovaný používateľmi (UGC)

Spoločnosť Google väčšinou nerozlišuje medzi obsahom vytvoreným používateľom (napríklad komentáre, užívateľské recenzie) a vlastným obsahom. Nie, že by algoritmy to nedokázali, ale je to preto, lebo vyhľadávače predpokladajú, že obsah uverejnený na vašom webe je schválený majiteľom stránky. Váš  publikovaný obsah musí spĺňať určité štandardy, aby bol v súlade so zásadami a osvedčenými postupmi algoritmov bez ohľadu na to, kto ho vytvoril. Ak by vydavatelia dostali voľnú ruku pre komentárový spam, bolo by toho veľa.

Preto musíte dbať na moderovanie obsahu generovaného používateľmi (UGC, čiže User-Generated Content) na svojich webových stránkach, pretože ak umožníte používateľom, aby ho zneužívali, mohli by ste zaznamenať nepriaznivý vplyv na hodnotenie.

17. Optimalizácia pre mobilné zariadenia

S rastúcim počtom používateľov mobilných zariadení je nevyhnutné, aby bola vaša stránka optimalizovaná pre mobilné prehliadanie. Google používa indexovanie primárne pre mobilné zariadenia, čo znamená, že mobilná verzia vašej stránky je kľúčová pre hodnotenie.

Kľúčovou vecou, ktorú si treba uvedomiť, je, že v čase, keď sa prvýkrát zaviedlo mobilné prehliadanie, ste museli zámerne vytvárať stránky, ktoré fungovali pre rôzne veľkosti obrazovky. V súčasnosti majú všetky hlavné platformy CMS zabudovanú prívetivosť pre mobilné zariadenia. Vývoj vlastných webových stránok tak, aby boli responzívne, je dnes už bežnou praxou.  A pretože sa stala štandardom praxou, nemá už zmysel klásť na ňu veľký dôraz. Podobne, ako sa to stalo s protokolom HTTPS. Čo to teda znamená?

Keď sa niečo stane štandardom praxou, má to menej pozitívny vplyv, keď to robíte, a viac negatívny keď to neurobíte.

18. Platené odkazy

Odkaz je odkaz. Pokiaľ nie je dobrovoľne označený pomocou atribútu "rel" alebo inou metódou, je to faktor hodnotenia. Nemali by ste sa však pokúšať používať platené odkazy ako faktory hodnotenia, pretože ak Google zmúdrie (a to sa s najväčšou pravdepodobnosťou stane), hrozia vám dva následky:

  • V menej závažnom prípade budú odkazy ignorované a vy budete mať zbytočne vyhodené peniaze.
  • V závažnejšom prípade by ste mohli dostať manuálnu pokutu, najmä ak zvyknete na svojich webových stránkach predávať odkazy, ktoré nie sú správne označené.

To však neznamená, že platené odkazy nemôžu byť užitočné pre marketing a PR. Dobre umiestnený a správne označený platený odkaz môže zvýšiť povedomie o značke alebo zvýšiť návštevnosť.

19. Používateľská skúsenosť (UX)

Google kladie veľký dôraz na používateľskú skúsenosť. Stránky, ktoré sú prehľadné, ľahko navigovateľné a poskytujú dobrý používateľský zážitok, majú tendenciu byť lepšie hodnotené. Snažte sa o:

  • Intuitívne rozloženie: Jednoduchá navigácia a jasná štruktúra stránky.
  • Bezpečnosť: Používanie HTTPS.
  • Interaktivita: Rýchle a reagujúce prvky stránky.

20. RankBrain

RankBrain, ktorý bol spustený v roku 2015 a bol prvým z mnohých systémov strojového učenia použitých v algoritme spoločnosti Google.

RankBrain riešil problém, ktorý spoločnosť Google mala. Jeho algoritmy nemali históriu údajov o vyhľadávaní pre 15 % dopytov. Tieto dopyty bolo ťažké spracovať. RankBrain využíva strojové učenie na interpretáciu dotazov, ktoré algoritmy predtým nevideli, a priraďuje ich k existujúcimi informáciam. Bol to tiež začiatok pokročilých schopností spoločnosti Google spájať slová a pojmov a vracať lepšie výsledky vyhľadávania na základe informácií o entitách. Algoritmy spoločnosti Google poskytujú kontextovo orientované odpovede na dopyty s viacerými možných významov.

Hoci spočiatku ovplyvnil len 15 % vyhľadávaní, RankBrain slúžil ako základ pre budúce aktualizácie, ako je Hummingbird. Na rozdiel od väčšiny ostatných faktorov hodnotenia nemôžete RankBrain priamo ovládať. Môžete však dozvedieť sa o entitách a znalostnom grafe Google a použiť tieto informácie na zlepšovať svoj obsah a spôsob, akým organizujete svoje webové stránky.

    21. Relevancia, vzdialenosť a významnosť

    Podľa Centra pomoci pre firemné profily spoločnosti Google sú relevantnosť, vzdialenosť a sú kľúčovými faktormi, ktoré pomáhajú spoločnosti Google určovať lokálne výsledky.

    • Relevantnosť sa vzťahuje na to, do akej miery sa informácie o miestnom podniku zhodujú s vyhľadávaním používateľa. Na zabezpečenie relevantnosti je dôležité poskytnúť čo najviac úplných a čo najpodrobnejších informácií vo svojom firemnom profile v službe Google.
    • Vzdialenosť zohľadňuje blízkosť vyhľadávacieho používateľa k miestnym podnikom na základe informácií z vyhľadávača používateľa. Čím bližšie je používateľ vyhľadávania k vášmu podniku, tým väčšia pravdepodobnosť, že sa zobrazí vo výsledkoch miestneho vyhľadávania v službe Mapy.
    • Významnosť meria popularitu miestneho podniku v režime offline. Známe múzeá alebo dobre známe podniky majú napríklad tendenciu mať vyššiu významnosť v miestnom vyhľadávaní vo výsledkoch vyhľadávania.

    Google do miestneho hodnotenia započítava aj pozitívne recenzie a hodnotenia.

    22. Rýchlosť načítania stránky

    Rýchlosť načítania stránky je kritickým faktorom, ktorý ovplyvňuje používateľský zážitok a SEO. Pomocou nástrojov ako Google PageSpeed Insights môžete zistiť, kde môžete stránku zrýchliť.

    23. Title text

    Názvy stránok naďalej zohrávajú dôležitú úlohu v SEO. Google sa spolieha na HTML title tag, aby pochopil, o čom sú vaše stránky a zaradil ich do výsledkov vyhľadávania. Preto sa odporúča mať jedinečné, presné, stručné a opisné názvy pre všetky stránky webovej lokality.

    Pokiaľ však ide o ich silu pri zaraďovaní, značky title nemajú veľkú váhu, pretože v porovnaní s ostatnými faktormi; sú len miernym signálom. Väčšiu úlohu pri hodnotení zohráva hlavný obsah vašej webovej lokality. V prípadoch, keď značka názvu vašej stránky v jazyku HTML nedostatočne opisuje jej obsah alebo nie je relevantný pre používateľovu požiadavku, Google môže namiesto neho zobraziť iný text. Tento ovplyvňuje spôsob zobrazovania výsledkov vo vyhľadávaní, ale nemá vplyv na poradie. Napriek tomu oplatí sa vám ešte stále vytvárať jedinečné názvy svojich stránok.

    24. URL adresy

    Podľa slov Johna Muellera zo spoločnosti Google, slová v adrese URL sú faktorom hodnotenia. Je však dôležité pochopiť akým spôsobom.

    Podľa jeho vysvetlenia algoritmy môžu použiť slová v adrese URL na hodnotenie, ak nikdy nevideli obsah predtým. Keď už obsah na stránkach videli, adresy URL sa stávajú zanedbateľnými. Čo to teda znamená?

    Adresy URL sú faktorom hodnotenia, ale ich vplyv je taký malý, že použitie slov v adrese URL nebude mať žiadny výrazný vplyv na umiestnenie. Nezačínajme teda s nadmernou optimalizáciou adries URL, ale pri vytváraní nových stránok môže byť výhodné správnymi kľúčovými slovami popísať váš obsah aj v adrese URL.

    25. Významnosť kľúčových slov

    Slová, ktoré používate v nadpisoch, titulkoch a prvých vetách obsahu, sú dôležitými ukazovateľmi témy a zámeru stránky. Platí to pre používateľov aj aj pre vyhľadávače. Funguje to, pokiaľ je kľúčové slovo skutočne relevantné pre obsah. Pokiaľ nepoužívate taktiku spamu, mali by ste byť odmenení za zrozumiteľnosť, ktorá pomáha používateľom pochopiť, čo sa chystajú čítať. Ak dodržiavate osvedčené postupy pre obsah, informácie, ktoré chcete, aby Google a používatelia dozvedeli, by mali byť rovnaké. Na čo sa zamerať:

    • Používajte relevantné kľúčové slová v titulkoch
    • Pridajte relevantné kľúčové slová do nadpisu a do prvého odseku
    • Významnosť informácií a kľúčových slov pre používateľov aj pre vyhľadávače by mali byť rovnaké

    Záver

    Optimalizácia pre vyhľadávače je dynamická a neustále sa meniaca oblasť, ktorá vyžaduje prispôsobenie a sledovanie najnovších trendov a techník. V tomto článku sme prešli kľúčové SEO  faktory, ktoré môžu výrazne ovplyvniť hodnotenie vašej webovej stránky vo vyhľadávačoch. Je dôležité pamätať, že úspešná SEO stratégia by mala byť komplexná a zahrňovať všetky uvedené aspekty – od kvalitného obsahu a rýchlosti načítania stránky až po používateľskú skúsenosť a lokálne SEO. Implementácia týchto faktorov môže viesť k vyššej návštevnosti, lepšiemu hodnoteniu a tým pádom aj k väčšiemu úspechu vášho online podnikania. Nezabúdajte, že SEO je dlhodobý proces, ktorý vyžaduje trpezlivosť a neustálu optimalizáciu. Investícia do kvalitnej SEO stratégie sa však nepochybne vyplatí a prinesie trvalé výsledky.

    Komentáre

    Podľa Vašej stratégie a počtu kľúčových slov, áno. Treba to urobiť pre každú jednu podstránku webu, ktoré chcete optimalizovať.
    dobry den, chcem sa opytat ci mam tuto optimalizaciu robit na kazdej stranke alebo len na hlavnej? dakujem