Je pravda, že myšlienku na redesign loga som nosil v hlave už od roku 2012. Občas sa však stáva, tak to bolo aj v mojom prípade, že inšpirácia sa jednoducho nedostaví. Z rozličných dôvodov, ktoré dnes pokladám skôr za výhovorky, som nebol schopný postarať sa o to, aby vzniklo logo, ktoré vyjadruje skutočné poslanie firmy a s ktorým sa budem vedieť stotožniť. Všetko sa zmenilo v lete roku 2017. Správna myšlienka, na ktorú som tak dlho čakal, prišla vskutku „sofistikovaným“ spôsobom. Vyšiel som si na prechádzku, vrátil sa do svojej kancelárie a tam som znenazdajky na tabuľu nakreslil toto:
Keď som tento nezmyselný nápad odkonzultoval s kolegami, pochopil som, že hoci chcem z loga získať viac, potrebujem niečo menej. To bolo dôvodom, prečo som s pomocou cenných poznámok svojich najbližších toto logo zjednodušil do podoby, ktorej skica vyzerala nasledovne:
Túto verziu loga sme už pokladali za jednoduchšiu a ľahšie zapamätateľnú, a tak sme sa pustili do samotnej realizácie. Zaujímavosťou je, že logo, ktoré vzniklo celkom intuitívne, dokonale korešponduje s poslaním firmy a vyjadruje jej tri základné piliere, ktorými sú prirodzenosť, rovnováha a transformácia. V metaforickom ponímaní tieto piliere spájajú jeden hlavný základný kameň, ktorý je samotným poslaním Lemonweb, a tým je rast.
Prirodzenosť
Zelená farba v logu znázorňuje prirodzenosť, v tomto prípade prirodzenú ľudskú komunikáciu s klientmi. V rámci komunikácie s nimi sa snažím eliminovať odborné výrazy, aby ľahšie porozumeli činnostiam a výstupom, ktoré počas tvorby web stránok a v súvislosti s internetovým marketingom čakajú na ich rozhodnutie.
Rovnováha
Rovnováhu predstavujú veľkosť a hrúbka písmen a kriviek v logu. Zámerom je, aby celý vizuál navonok vyzeral primerane a v rovnováhe. Týmto je aj samotné logo ľahšie zapamätateľné. Rovnováhu vo firme sa snažím udržiavať už dlho, a to nielen skladbou služieb, diverzifikáciou všetkého, čo s činnosťami firmy súvisí, ale aj prostredníctvom dosiahnutých výsledkov pre klientov. Zastávam názor, že málo nestačí a veľa je na obtiaž, čo znamená, že zlatá stredná cesta je ideálnou voľbou pre všetkých a práve táto rovnováha dáva tú správnu energiu a silu nielen mojim klientom a kolegom, ale aj mne samotnému.
Transformácia
Transformácia vyjadruje vzťah medzi názvom a ikonou loga. Možno sa to na prvý pohľad nezdá, no ikona loga obsahuje len krivky písmen názvu „Lemonweb“. Pri dostatočnej predstavivosti je možné pretransformovať ikonu na názov a potom zasa naopak. Táto transformácia hovorí o tom, že zo starého designu vytvárame nový a moderný, nefuknčný web pretvárame na funkčný tak, aby zarábal a z investície do webu vytvárame platiacich zákazníkov pre našich klientov.
Rast
Vyššie popísané tri základné piliere držia nad hladinou to najdôležitejšie. Rast! Rast, ktorý v mojom ponímaní nie je len rastom samotnej firmy Lemonweb, ale aj rastom klientov, pre ktorých robíme všetko, čo je v našich silách. Z hľadiska designu boli od loga očakávané jednoduchosť, čistota a nadčasovosť. Finálne logo vyzerá nasledovne:
Ja a moji kolegovia sme tvorili logo s veľkým nadšením a odhodlaním. Pevne verím, že toto jednoduché vizuálne stvárnenie demonštruje naše každodenné úsilie o poskytovanie čo najkvalitnejších služieb v rámci tvorby web stránok a efektívneho internetového marketingu v čo najzrozumiteľnejšej forme s cieľom rastu našich klientov. Som zvedavý, ako na vás pôsobí naše nové logo. Budem rád, ak vaše názory napíšete nižšie do komentárov. Vopred vám ďakujem a veľmi sa na ne teším.