Popis webu
Dokážete popísať celú vašu firmu alebo činnosť 10 slovami? Skúste to. Pre zákazníkov je to dôležité, aby rýchlo pochopili, čo robíte. Pre vás je to dôležité, aby ste sa mohli prezentovať profesionálne a pre vaše web stránky je to dôležité najmä z hľadiska vyhľadávača, pretože lepšie vás umiestnia vo svojich výsledkoch. Ako na to? Dozviete sa ďalej.

Zoberme si vytvorenie krátkeho popisu z hľadiska vyhľadávača. V dnešnom internetovom svete, toto zaujíma najviac podnikateľov. Určite ste si všimli, že vyhľadávač Google ponúka a máte približne 2 riadky pre popis web stránky, na ktorú sa chystáte kliknúť. Práve na tomto mieste sa bude zobrazovať popis vašej činnosti 10 slovami. Ako by mal správne vyzerať?

  1. V prvom kroku by mal obsahovať kľúčové slovo, ktoré ľudia hľadajú a vy chcete, aby vás cez neho našli. 
  2. Druhým krokom by ste mali určiť, koho chcete, aby na váš odkaz klikol? Vašu cieľovú skupinu jednoducho musíte poznať.
  3. Tretím krokom by malo byť krátko definovať, akú najväčšiu výhodu nájdu ľudia, ak sa rozhodnú kliknúť na váš web?
  4. Štvrtým krokom je motivácia návštevníka ku kliknutiu. Teda výzva. Ako to vyzerá v praxi?

Predstavte si, že ponúkate predaj kvalitného vína. Krátky popis by mohol vyzerať napríklad takto:

„Kvalitné víno pre labužníkov z každého kúta sveta. Vyberte teraz a dovezieme bezplatne!“

Samozrejme v nadpise spomínaných desať slov nemusíte striktne dodržať. Slúži len na znázornenie, že tento popis by mal byť krátky, výstižný a má vyzývať k akcii. Okrem popisu by ste mali mať ešte kratší slogan webu. Často sa na tento parameter zabúda, avšak je jedným z najdôležitejších vecí na webe. O tom budem písať v ďalšom príspevku.

Vy dokážete popísať vašu firmu, alebo web stránku 10 slovami? Napíšte do komentárov nižšie. Teším sa na vaše príspevky.