Zoberme si vytvorenie krátkeho popisu z hľadiska vyhľadávača. V dnešnom internetovom svete, toto zaujíma najviac podnikateľov. Určite ste si všimli, že vyhľadávač Google ponúka a máte približne 2 riadky pre popis web stránky, na ktorú sa chystáte kliknúť. Práve na tomto mieste sa bude zobrazovať popis vašej činnosti 10 slovami. Ako by mal správne vyzerať?
- V prvom kroku by mal obsahovať kľúčové slovo, ktoré ľudia hľadajú a vy chcete, aby vás cez neho našli.
- Druhým krokom by ste mali určiť, koho chcete, aby na váš odkaz klikol? Vašu cieľovú skupinu jednoducho musíte poznať.
- Tretím krokom by malo byť krátko definovať, akú najväčšiu výhodu nájdu ľudia, ak sa rozhodnú kliknúť na váš web?
- Štvrtým krokom je motivácia návštevníka ku kliknutiu. Teda výzva. Ako to vyzerá v praxi?
Predstavte si, že ponúkate predaj kvalitného vína. Krátky popis by mohol vyzerať napríklad takto:
„Kvalitné víno pre labužníkov z každého kúta sveta. Vyberte teraz a dovezieme bezplatne!“
Samozrejme v nadpise spomínaných desať slov nemusíte striktne dodržať. Slúži len na znázornenie, že tento popis by mal byť krátky, výstižný a má vyzývať k akcii. Okrem popisu by ste mali mať ešte kratší slogan webu. Často sa na tento parameter zabúda, avšak je jedným z najdôležitejších vecí na webe. O tom budem písať v ďalšom príspevku.
Vy dokážete popísať vašu firmu, alebo web stránku 10 slovami? Napíšte do komentárov nižšie. Teším sa na vaše príspevky.