PPC reklama (Pay Per Click) v doslovnom preklade znamená platba za klik. Je to spôsob platenia za reklamu na internete. Asi najznámejším systémom pre PPC reklamu je reklama od Google prostredníctvom ich reklamného systému Google Adwords. Tu však PPC reklama nekončí...

Princíp PPC reklamy je v tom, že inzerent za reklamu platí až vtedy, keď niekto na jeho reklamu klikne. Je to najefektívnejšia metóda reklamy, ktorou dokážete dosiahnuť ihneď viditeľné výsledky. PPC reklama sa zobrazuje pomocou relevantných kľúčových slov a neobťažuje cieľovú skupinu tam, kde majú záujem o niečo iné. Pre spustenie reklamy v PPC systémoch je potrebné dobyť si kredit, z ktorého sa odpočítava pri kliknutí.

Nevýhodou PPC reklám môžu byť tzv. “preklikávači”. Je to väčšinou konkurencia, ktorá sa snaží prekliknúť na reklamu a docieliť zníženie kreditu inzerentovi. Pre odstránenie tohto problému systémy PPC používajú vyspelé algoritmy na odhalenie podozrivých kliknutí a väčšinou sa kredity vracajú inzerentovi automaticky. Tým sa PPC reklama stáva efektívnou.

Výšku nákladov za PPC reklamu určujete vy. Práve vy sa rozhodnete, koľko ste ochotní investovať do vašej reklamy, čiže, cenu za preklik určujete v PPC systémoch vy. Každý inzerent má túto možnosť a tým sa vytvára ponuka a súťaženie o jednotlivé kľúčové slová. To znamená, že čím viac inzerentov súťaží o dané kľúčové slovo, tým bude dané slovo drahšie. V praxi to však nemusí tak byť. Existujú totiž optimalizačné metódy, s ktorými je možné zachovať optimálnu cenu a efektívnu prevádzku reklamy. Práve túto optimalizáciu vám môžu priniesť agentúry alebo odborníci, ktorí vám môžu prevádzkovať a spravovať PPC reklamu na profesionálnej úrovni. 

PPC reklama na Slovensku je dosť jednoznačná. Najväčším poskytovateľom je inzertný systém Google Adwords s trhovým podielom až cca 98%. Ďalším na Slovensku známym PPC systémom je Etarget, ktorý svojmu presadeniu môže čiastočne ďakovať expanzii na zahraničné trhy. Postupne sa rozširuje aj Facebook reklama, ktorá funguje tiež na PPC modely. Na Slovensku existujú aj iní, menej známi poskytovatelia PPC reklamy. Vy čo používate? Zdieľajte s nami vaše skúsenosti.