Texty a obrázky pre web
Možno najnudnejšia záležitosť pre podnikateľa je pripravovať texty a obrázky pre web stránku alebo propagačné materiály. Často sa stretávam s rôznymi postupmi mojich klientov, ktoré síce uľahčujú zbieranie textov a obrázkov, avšak prinášajú veľké riziká a neefektívnosť ich web stránky. Ktoré sú tieto postupy? Čítajte a dozviete sa ďalej.

Kto má písať texty na váš web?

Texty pre web stránky by mal písať vždy ten človek, ktorý všetko pozná vo firme. Nikdy nekopírujte texty z iných stránok. Vždy si urobte tú námahu, že napíšete vlastné texty. Má to dvojakú výhodu.

Vyhľadávače váš web budú milovať a pravdepodobne vždy vás budú ponúkať vo svojich výsledkoch na lepších pozíciach. Prečo? Pretože váš text bude unikátny, ktorý nikde inde nenájdu na internete a budú predpokladať, že pre návštevníkov bude najlepší. Navyše ak návštevník klikne na váš web, získa zaujímavé informácie, ktoré nikde inde ešte nečítal. Aspoň v takomto znení. Väčšinou vždy nájdu v takomto texte novú informáciu, ktorú ešte nepoznali (alebo už zabudli). Takto dokážete vášho návštevníka presvedčiť, aby vás kontaktoval. Prečo? Jednoducho mu dáte informáciu, ktorú nepoznal a je vďačný za to. Keď navyše vhodným spôsobom utajíte nejakú vec, čo strašne bude vŕtať v hlave vášmu návštevníkovi, určite sa vám ozve.

Odkiaľ získať obrázky pre web?

Buď si urobte fotografie samostatne, alebo použite fotobanky na internete, odkiaľ získate veľmi kvalitné snímky. Ľudia uprednostňujú bežné autentické zábery priamo od vás. Pokiaľ práve neprezentujete foto štúdio, nemusia byť excelentné. Hlavne aby návštevníci uvideli na fotkách, čo práve hľadajú a potrebujú.

Odkiaľ nezískať obrázky pre web?

Nikdy nesťahujte fotografie z konkurenčných webov alebo z iných webov na internete. Väčšinou to láka, pretože je to najľahšie, ale verte, že vo väčšine prípadov vás bude autor fotografie kontaktovať, aby ste si jeho fotografiu dali dole z vašej web stránky. Často sa urobí taká chyba, že fotografia sa priamo stiahne od konkurencie. V tom prípade, určite očakávajte ich kontakt. Aj našim klientom sa to už stalo.

Vy akým spôsobom pripravujete texty a obrázky pre vaše propagačné materaiály alebo web stránky? Napíšte vaše skúsenosti do komentárov nižšie.