Ak si vyberiete internetový katalóg stránok a zaregistrujete váš web, získate reklamnú plochu. Táto plocha nie je taká efektívna, ako keby ste inzerovali v novinách. Je to preto, lebo existuje veľa katalógov a návštevníci sa rozdelia do týchto katalógov. V rámci katalógu sa návštevníci rozdelia podľa kategórií, a keď návštevníci nájdu hľadanú kategóriu, rozdelia sa podľa lokality alebo ponúk jednotlivých firiem. Takýmto spôsobom sa každý návštevník dostane na rôzne web stránky, ktoré sú registrované v katalógu. Medzi nimi bude aj tá vaša.
V najlepšom prípade môžete mať z katalógov stránok zopár návštev denne. Keď ste registrovaní vo viacerých katalógoch, môžu sa nazbierať aj desiatky, niekedy až stovky denne. Samozrejme to záleží od viacerých faktorov, ale tie tu rozoberať nebudem. Prečo? Pretože, ak si zvolíte registráciu do katalógov zdarma, nemali by ste sa zameriavať na to, ako získať návštevníkov katalógu, ale ako získať návštevníkov z vyhľadávačov. Konkrétne z vyhľadávača Google. Je to trochu paradox, ale funguje to. Návštevníkov cez Google teda môžete získať, ak si zvolíte dobrú stratégiu a vyberiete si najlepší internetový katalóg stránok. Teda nie len jeden, ale čo najviac. Ako je to možné?
Cez katalógy už hľadá veľmi málo ľudí. Väčšina ľudí u nás používa vyhľadávač Google. Našťastie, pozície vo vyhľadávači Google môžete ovplyvňovať aj prostredníctvom registrácie do katalógov. Google totiž zoraďuje stránky podľa rôznych kritérií – faktorov. Tieto faktory sú na dvoch miestach:
- na vašej web stránke
- na iných web stránkach, ktoré na vás odkazujú
Ak sa zaregistrujete do katalógu stránok, získate teda reklamnú plochu, kde môžete pridať aj odkaz na váš web. Tým sa z katalógového zápisu stane web stránka, ktorá na váš web odkazuje. Vo všeobecnosti platí, že čím viac web stránok odkazuje na váš web, tým je väčšia pravdepodobnosť, že vaša web stránka je zaujímavá, a preto vás Google umiestni na popredných pozíciach. Prečo? Pretože Google ide o to, aby najzaujímavejšie stránky uprednostňoval.
Google funguje automaticky a preto existuje spôsob, ako docieliť prvé pozície. To, čo funguje automaticky, má určité pevné pravidlá. Keď vy poznáte tieto pravidlá a budete konať podľa nich, získate popredné pozície. Je tu však jedna špatná správa. Tieto pravidlá nikto okrem Google nepozná. Dobrá správa však je, že určitý počet týchto pravidiel je známych. Tieto pravidlá tu však rozoberať nebudem. Stačí vedieť, že keď zaregistrujete váš web do katalógov, urobíte veľký krok
k tomu, aby ste získali lepšie miesta aj na samotnom Google. Na čo treba dávať pozor?
V prvom rade, pri registrácii používajte vaše kľúčové slová. Do rôznych katalógov používajte rôzne texty - popis. Dosť často ľudia robia to, že napíšu dva alebo tri rozdielne texty, a tie zaregistrujú do päťdesiatich katalógov. Kombinujú ich. Je to lepšia stratégia, ale nie najlepšia. Čo je lepšie?
Urobil som test na určité kľúčové slovo, dal som si tú námahu, a napísal som 50 rôznych textov. Týchto 50 textov som zaregistroval do 50 katalógov. Za pár týždňov sa daná web stránka dostala na prvú stránku Google, a to na dosť konkurenčné kľúčové slovo. Moje skúsenosti sú také, že čím viac rozdielnych textov si napíšete, tým kvalitnejší bude katalógový zápis, ktorý na vás odkazuje, a tým silnejšia bude aj vaša web stránka a umiestni sa na lepších pozíciach. Nezabúdajte pri tom používať vaše kľúčové slová v textoch. Ktorý internetový katalóg stránok je teda najlepší?
Z technického hľadiska ten, na ktorý odkazuje najviac odkazov na internete. Najznámejšie sú:
- zoznam.sk
- azet.sk
- centrum.sk
- szm.sk
- atlas.sk
Do týchto určite zaregistrujte vašu stránku. Overené katalógy z mojej strany sú:
- najdes.sk
- best.sk
- server.sk
- starting.sk
- zobraz.sk
- topindex.sk
- infocenter.sk
- netportal.sk
- superkatalog.sk
- surf.sk
Okrem týchto existuje viac než sto internetových katalógov web stránok. Ak poznáte ďalšie overené katalógy, ktoré sú podľa vás lepšie, než horeuvedené, pridajte ich do komentárov nižšie, a popíšte, v čom sú jedinečné a dobré. Dajte vedieť ostatným, ktorý internetový katalóg je pre vás ten najlepší a prečo? Teším sa na vaše postrehy.
Komentáre