1. Skontrolujte aktuálnosť redakčného systému
Skontrolujte, či vaša web stránka, resp. redakčný systém nie je zastaralý. Ak neviete, akú verziu redakčného systému používate, opýtajte sa vášho webmastera, aby vám poradil. Ak ste váš redakčný systém aktualizovali naposledy viac než pred rokom, tak naplánujte upgrade čo najskôr. Pamätajte, že neaktualizovaný redakčný systém je vystavený útokom na internete. V poslednom roku sme aj my museli odstraňovať rôzne škodlivé kódy z neaktualizovaných web stránok našich klientov. Nečakajte, kým váš web hacknú. Plánujte aktualizáciu redakčného systému periodicky. Minimálne raz ročne.
2. Zmeňte heslo pre prihlásenie do webu
Staré heslo je nebezpečné heslo. Často len z lenivosti nemeníme naše heslá. Skúste tento zlozvyk zmeniť teraz. Aspoň heslá do vašich web stránok a heslá do najpoužívanejších webových služieb zmeňte hneď teraz. Odporúčame použiť bezpečné heslo, podľa metódy Diceware. Pomôže vám zapamätať si vaše heslá oveľa rýchlejšie.
3. Skontrolujte oznam o používaní cookies
Skontrolujte, či už máte implementovanú funkciu oznamu o používaní cookies. Ak máte redakčný systém, váš web používa cookies. Vtedy aj pre vás platí povinnosť informovať vašich návštevníkov o tejto skutočnosti. Overte, či tento oznam máte na webe, a ak náhodou ešte nie, napravte to čo najskôr.
4. Skontrolujte aktuálnosť informácií na webe
Prejdite obsah vášho webu. Skontrolujte, kedy ste uverejnili vašu poslednú novinku. Je ešte stále novinkou? Vaše referencie sú aktuálne? Pridali ste už vaše najnovšie služby a produkty? Doplnili ste históriu vašej firmy? Skontrolujte aktuálnosť informácií a doplňte. Vaši klienti ocenia, ak uvidia, že sa staráte o váš web a poskytujete im aktuálne informácie.
5. Váš SSL certifikát je platný?
Skontrolujte platnosť vášho SSL certifikátu, ak ho používate. Neplatný certifikát znemožňuje prístup vašich návštevníkov na váš web. Často sme sa stretli s web stránkami, ktorým vypršala platnosť ich SSL certifikátu a stali sa tak nedôveryhodnými. Ten váš je v poriadku?
6. Skontrolujte údaje na kontaktnej stránke
Skontrolujte adresy a telefónne čísla na kontaktnej stránke, ak ste náhodou počas roka menili niektoré z týchto údajov, zmeňte alebo doplňte ich aj na webe. Každá registrovaná firma a živnostník by mal mať uverejnené aj firemné údaje, ako IČO, DIČ, registračné číslo, resp. link na príslušný register. Často niektoré z týchto údajov chýba na kontaktoch a pri daňovej alebo inej kontrole sa to žiada. Skontrolujte, aby ste splnili aj tieto vaše povinnosti. Pridajte aj bankové spojenie a nezabudnite na číslo účtu vo formáte IBAN a aj na SWIFT kód. Vyzerá to ako samozrejmosť, ale často práve tieto údaje chýbajú na kontaktných stránkach. Presvedčte sa, že u vás je to v poriadku.
7. Vyskúšajte funkčnosť formulárov na webe
Otestujte všetky vaše kontaktné formuláre, komentáre vo vašich blogových príspevkoch a všetky formuláre, ktoré používate na webe. Váš poskytovateľ webhostingu možno aktualizoval software na serveri a práve formuláre sú častým prvkom na webe, ktoré prestanú z toho dôvodu fungovať. Otestujte ich, či vám odosielajú údaje a fungujú korektne.
8. Stiahnite si výsledky odoslaných formulárov
Dostali ste počas roka veľa požiadaviek na cenové ponuky alebo objednávok? Gratulujeme. Stiahnite si všetky tieto údaje na váš počítač, aby ste ich mohli u seba analyzovať. Nenechávajte takéto cenné údaje online, pokiaľ váš web nie je dostatočne chránený pomocou šifrovania alebo nie je často aktualizovaný. Práve tieto údaje sú častým cieľom hackerov, ktorí sa snažia nabúrať do redakčných systémov web stránok. Ak je však bezpečnosť vašich web stránok vašou prioritou a dbáte, aj investujete do ochrany vášho webu, gratulujeme.
9. Skontrolujte váš web na mobile
Váš web je optimalizovaný pre mobily? Skontrolujte ho na mobile a presvedčte sa, že máte responzívnu web stránku, ktorá je optimalizovaná na mobilné zariadenia. Iste vidíte ľudí okolo seba, ktorí neustále pozerajú do svojich mobilov. Práve oni môžu natrafiť na váš web a zaujímať sa o vaše služby alebo produkty. Ak máte responzívny web, je väčšia pravdepodobnosť, že vás budú aj kontaktovať.
10. Skontrolujte prepojené aplikácie s webom
Využívate Facebook? Meriate návštevnosť a máte prepojený web s Google Analytics? Skontrolujte tieto služby, či fungujú korektne. Zistite novinky, ktoré nastali v poslednom čase pri týchto službách, a aktualizujte potrebné prepojenia na vašom webe tak, aby ste plnohodnotne využili potenciál týchto služieb.
Čo vám chýba z tohto kontrolného zoznamu, ktoré považujete za dôležité skontrolovať pri prevádzke vášho webu? Napíšte nám do komentára nižšie.
Komentáre