Stretli ste sa s názvami Google Mapy, Google Firemný profil, alebo Google Miesta. Kto sa v tom má vyznať? Dajme to do poriadku.
Google Mapy (Google Maps)
Ak hľadáte na internete cestu, je pravdepodobné, že používate Mapy od Google. Táto rozsiahla bezplatná mapová služba poskytuje navigáciu a dokonca ponúka aj veľmi užitočný Street View, ktorý nás postaví prakticky pred akúkoľvek adresu. Ak niekto v Mapách Google vyhľadá napr. "reštaurácie", v závislosti od priblíženia mapy môže nájsť viac reštaurácií. Dobré umiestnenie pomôže vášmu podniku dostať sa na prvú, väčšiu mapu, ktorú si ľudia zobrazia.
Google Firemný Profil (Google My Business)
V službe Google Firemný Profil si môžete vytvoriť účet na správu informácií o svojej firme, ako napríklad:
- Názov
- Umiestnenie
- Telefónne číslo
- Webová stránka
- Otváracie hodiny
Informácie služby Google Firemný Profil sa používajú aj na umiestnenie vašej firmy na Google Mapách. Inými slovami, služba Google Firemný Profil je miesto, kde zadávate a spravujete informácie o svojej firme, aby sa zobrazovali v rôznych produktoch Google, napr. na mapách.
Google Miesta (Google Places)
Google Miesta (angl. Google Places) je starý názov služby Google Firemný Profil. Je to to isté, len Google službu premenoval a samozrejme aj vylepšil. Hoci "Google Miesta" už nie je názov časti stránky s výsledkami vyhľadávania, kde Google uvádza miestne podniky relevantné pre hľadané výrazy, fráza "Google Miesta" je stále prítomná, hlavne vo svete mobilných aplikácií. Tiež existuje rozhranie Google Places API, ktorý je kód, ktorý môžu vývojári vložiť do svojej aplikácie a integrovať tak databázu Google Mapy, aby ich aplikácia zobrazovala výsledky vyhľadávania Google.
Ako pridať vašu firmu na Google Mapy?
Pre pridanie kliknite na službu Google Business Profile. Prihláste sa do služby prostredníctvom vášho Google konta. Dávnejšie táto služba sa nazývala Google Places, ako sme si to vysvetlili vyššie.
Pridajte vašu firmu
Po prihlásení si zvoľte položku Pridať firmu, následne na si vyberte Pridať jednu firmu a vyplňte krátky formulár a nechajte si overiť vašu firmu prostredníctvom telefónu alebo poslaním pohľadnice.
Overenie firmy na Google Mapách
Pre overenie firmy máte dve možnosti, z ktorých si môžete vybrať počas vytvárania firmy na Google Maps. Sú to overenie firmy prostredníctvom telefónu alebo pohľadnice.
Overenie firmy prostredníctvom telefónu
Ak zadáte vaše telefónne číslo, verifikačný kód PIN dostanete na toto číslo. Preto je dôležité, aby ste mali telefón v danej chvíli pri sebe. Kliknite na možnosť Overiť firmu pomocou telefónu. Na telefón sa vám následne vo forme automaticky vygenerovanej správy odošle číslo PIN. Svoju firmu overíte zadaním čísla PIN z danej správy.
Overenie firmy prostredníctvom pohľadnice
Na obrazovke žiadosti o pohľadnicu skontrolujte, či je adresa na pohľadnici zobrazená správne. Môžete tiež pridať Voliteľné meno kontaktu, aby ste pohľadnicu s istotou dostali. Potom kliknite na možnosť Odoslať pohľadnicu. Keď dostanete pohľadnicu, v informačnom paneli zadajte číslo PIN a overte tak svoju firmu. Táto forma overenia firmy môže potrvať aj niekoľko týždňov.
Vyberte správnu kategóriu
Do poľa označeného ako "Kategória firmy" zadajte, aký typ firmy máte. Zobrazí sa zoznam možností. Kliknite na kategóriu, ktorá sa najviac podobá vašej firme. Odporúčam dávať väčší pozor pri zaraďovaní firmy do kategórie, pretože ak ju správne zvolíte, pomôže vám to lepšie zviditeľniť vašu firmu na Google Mapách.
Kde sa dá upravovať pridanú firmu?
Máte dve možnosti ako sa dostať k úprave profilu:
1. spôsob - Google Správca Profilov
Na Google Správca Firemných profilov kliknete na Pozrieť profil a dostanete sa na google.sk, kde sa pod vyhľadávacím okienkom zobrazia možnosti úpravy.
2. spôsob - Google.sk
Druhým spôsobom je ísť na google.sk a zadať názov vašej firmu. Následne sa zobrazí tá istá obrazovka s možnosťami úpravy. V konečnom dôsledku sa pri oboch spôsoboch sa dostanete na tú istú obrazovku, kde môžete upravovať informácie o vašej firme
Pridanie vašej firmy na Google Maps je kľúčovým krokom k zviditeľneniu a získaniu nových zákazníkov. Nasledujte uvedené kroky, aby ste zabezpečili, že vaša firma bude ľahko nájditeľná a prístupná pre potenciálnych zákazníkov. Nezabudnite pravidelne aktualizovať informácie o vašej firme a reagovať na recenzie, aby ste udržali pozitívny dojem a zlepšili svoju online reputáciu.
Súvisiace články:
- Google mapa na web stránku s vyznačením vašej firmy
- Ako riešiť automatickú aktualizáciu polohy vašej Firmy na Google Mapách?
Odporúčame: