Blogujte
Blog je samostatná web stránka, alebo miesto na existujúcej firemnej web stránke obsahujúce chronologicky usporiadané články. Články vo všeobecnosti nazývame blogové príspevky. Najčastejšie označujú, popisujú niečo nové pre vašu čitateľskú skupinu. Blog môžete využiť namiesto noviniek, avšak má univerzálnejšie využitie, pretože príspevky v ňom môžu poskytovať vašim čitateľom osvedčené návody, informácie, ale z iného uhla pohľadu.
Blog vo firemnom prostredí môžete využiť pre uverejnenie hodnotných príspevkov, pomocou ktorých môžete získať aj nových klientov. U existujúcich zákazníkov zvýšite povedomie a pri správnej stratégii im môžete predať ďalšie vaše produkty alebo služby. Veľkou výhodou blogových príspevkov je ich ľahká optimalizácia pre Google, čím rýchlejšie pritiahnete nových návštevníkov.
Inzerujte mimo internetu
Nezabudnite na propagáciu mimo internetu. Pri využívaní nástrojov Google môžete získať aj lepšie umiestnenia, ak pritiahnete návštevníkov na vašu web stránku priamo. Preto sa ubezpečte, že adresa vašej web stránky je uvedená na vašich vizitkách, hlavičkových papieroch, letákoch, plagátoch, billboardoch a ostatných propagačných materiáloch.
Zdieľajte na sociálnych sietiach
Na Facebook už myslí skoro každý podnikateľ, ktorý má webové stránky. Často sa však zabúda aj na, u nás menej známe, sociálne siete ako je Twitter, alebo dokonca Linkedin. Pamätajte, že čím viac sociálnych medií využívate, tým viac ľudí dokážete osloviť, aj keď to je niekedy len pár jedincov. Nikdy neviete, či sa práve oni nestanú vašimi najlepšími zákazníkmi. Prehľad sociálnych sietí na Slovensku, ktoré sa oplatí využiť, nájdete v tomto článku.
Pridajte sa do Google Adresár firiem
Pridajte sa do Google Adresára firiem, aby vás ľudia ľahšie našli nielen vo vyhľadávaní, ale aj na Google Mapách. Google Adresár firiem doplňuje aj platenú Google Adwords inzerciu tak, že vašu firmu ešte viac ukáže vašim potenciálnym zákazníkom. Využíva na to sociálne funkcie a lepšie informuje vašich zákazníkov o vašej firme. Prostredníctvom Google adresára firiem dokážete ľahšie komunikovať s aktuálnymi zákazníkmi, pokiaľ ste prepojení. Môžete navyše zbierať recenzie, ktoré vám pomôžu sa lepšie umiestniť aj vo vyhľadávaní, a to dokonca aj na mobilných zariadeniach, ako sú smartphony a tablety.
Spolupracujte s vašou komunitou
Iste existuje veľa web stránok, ktoré sa zaoberajú s podobnými témami ako je tá vaša. Ide najmä o stránky s diskusiami, fórami, tematickými webmi s komentármi. Vyhľadajte tieto stránky a zapojte sa do komunikácie. Témy vo vašom odbore vám určite pomôžu získať nové nápady vo vašom podnikaní. Ďalšou nespornou výhodou je, že nepriamo môžete propagovať vašu značku v spojení s vašim menom. Príkladom môže byť odkaz na vašu web stránku pri podpisoch vo vašich príspevkoch.
Používate iné osvedčené spôsoby propagácie? Podeľte sa s ostatnými prostredníctvom komentára nižšie.